Legislația Națională

În scopul executării prevederilor articolului 37 din Legea nr.131-XVI din 7 iunie 2007 privind siguranţa traficului rutier (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.103-106, art.443), Guvernul
Legislația Internațională

Publicată în ediţia oficială "Tratate internaţionale", 1998, vol.6, pag.86 Părţile Contractante în dorinţa lor de a facilita circulaţia rutieră internaţională şi de a mări securitatea pe drumuri prin adoptarea unor reguli de circulaţie uniforme, au convenit asupra următoarelor dispoziţii:
Decada acțiunii pentru siguranța rutieră 2011-2020

La 11 mai 2011 în Republica Moldova a fost lansată pentru prima dată “Decada acţiunii pentru siguranţă rutieră, 2011-2020″. În martie 2010, Adunarea Generală a Naţiunilor Unite a declarat anii 2011-2020 ca fiind “Decada Acţiunii pentru Siguranţa Rutieră (Decade of Action for Road Safety)”, la care a aderat şi Republica Moldova în luna mai a aceluiaşi an. Acţiunea reprezintă o iniţiativă a ONU pentru a diminua, pînă în anul 2020, numărul victimelor accidentelor rutiere cu 50%.
Siguranța rutieră în Europa - o prioritate pentru următorii zece ani

În 2008, 39 000 de cetățeni europeni și-au pierdut viața în accidente rutiere. Obiectivul UE de a înjumătăți numărul de persoane decedate în accidente rutiere până în 2010 (și anume 27 000 de decese) va fi greu de atins. Comisia Europeană organizează astăzi o conferință despre rezultatele consultării publice premergătoare elaborării Programului european de acțiune pentru siguranța rutieră 2011-2020. Peste 400 de părți interesate din domenii diferite vor dezbate problemele și situația actuală a siguranței rutiere în Uniunea Europeană.
Educația și campaniile pentru siguranță rutieră

Educația și campaniile pentru siguranță rutieră. Acest tip de educație se adresează în general unor grupuri de elevi într-un cadru școlar (contrar instruirii conducătorilor auto). Deși scopul final al campaniilor de siguranță rutieră este o schimbare de comportament, acestea urmăresc fie o mai bună informare cu privire la o anumită problemă de siguranță rutieră, fie schimbarea atitudinilor față de anumite comportamente la volan, cum ar fi conducerea sub influența alcoolului sau excesul de viteză.