COPIII ŞI SIGURANŢA RUTIERĂ

Copiii sunt extrem de vulnerabili. În fiecare an, accidentele de pe şoselele din UE sunt răspunzătoare pentru peste 1 100 de decese şi 100 000 de cazuri de vătămări grave în rândul copiilor cu vârsta sub 15 ani.

Aflați mai multe

PIETONI

Mersul pe jos este benefic pentru sănătate şi mediu. Este un mijloc de deplasare practic, mai ales pentru persoanele în vârstă şi pentru copii. Cu toate acestea, pietonii sunt mult mai vulnerabili în faţa accidentelor decât ceilalţi participanţi la trafic.

Aflați mai multe

BICICLIȘTI

O serie de dispozitive de securitate sunt obligatorii pentru toţi bicicliştii: frâne, sonerie şi elemente reflectorizante. Unele ţări din UE prevăd măsuri suplimentare în ceea ce priveşte vizibilitatea, portul căştii, scaunele pentru copii şi vârsta minimă pentru a circula cu bicicleta pe şoselele publice.

Aflați mai multe

MOTOCICLIȘTI

Observăm din ce în ce mai multe motociclete și mopede (vehicule motorizate cu două roți) pe drumurile publice. În special în zonele urbane, aceste mijloace de transport sunt o soluție practică pentru a face față traficului intens, lipsei de locuri de parcare și costurilor ridicate pe care le presupune întreținerea unui autoturism.

Aflați mai multe

CONDUCĂTORI AUTO ÎNCEPĂTORI

Rata fatalităţii în rândul conducătorilor auto în vârstă de 15-24 de ani este de până la de două ori mai ridicată decât cea înregistrată în rândul şoferilor experimentaţi. Iar riscurile pe care aceştia le prezintă nu îi vizează numai pe ei înşişi - odată cu decesul unui tânăr conducător auto, mor, în medie, alte 1,3 persoane. Accidentele în care sunt implicaţi conducători auto tineri sunt deseori provocate de pierderea controlului autovehiculului sau de viteza excesivă. De asemenea, majoritatea accidentelor de acest tip au loc noaptea.

Aflați mai multe

CONDUCĂTORI AUTO ÎN VÂRSTĂ

Odată cu îmbătrânirea populaţiei, creşte şi numărul conducătorilor auto în vârstă. Deşi nu există reguli de circulaţie specifice pentru aceştia, li se recomandă mai multă vigilenţă la volan.

Aflați mai multe

FORMAREA CONDUCĂTORILOR AUTO

Pentru anumite categorii, formarea conducătorilor auto prevede o serie de cursuri suplimentare. De exemplu, în UE, şoferii profesionişti trebuie să dispună de o formare specială. În plus, conducătorii auto care comit abateri de la codul rutier în mod repetat sunt nevoiţi să se înscrie în programe de reabilitare pentru a-şi ameliora comportamentul la volan.

Aflați mai multe

CONDUCĂTORI AUTO PROFESIONIȘTI

Oboseala şi viteza excesivă sunt principalele cauze ale accidentelor rutiere în care sunt implicate camioane şi autocare. În ţările industrializate, accidentele rutiere sunt cauza majoră a deceselor produse la locul de muncă.

Aflați mai multe

NEATENȚIA LA VOLAN

Şoferii trebuie să fie în permanenţă atenţi la trafic - nu numai pentru siguranţa lor, ci şi pentru cea a pasagerilor lor şi a celorlalţi participanţi la trafic.

Aflați mai multe

CONDUCĂTORI AUTO - APTITUDINI FIZICE ȘI PSIHICE

În Europa, pentru a obţine permisul de conducere, viitorii conducători auto trebuie să îndeplinească anumite standarde minime privind aptitudinile fizice şi psihice, dar regulile diferă de la o ţară la alta. Însă, în 2013, odată cu introducerea noilor prevederi europene privind permisul de conducere unic, situaţia va fi cu totul alta.

Aflați mai multe

APLICAREA LEGII

Legislaţia rutieră trebuie aplicată nu numai pentru a sancţiona eventualele încălcări, ci şi pentru a încuraja un comportament responsabil la volan.

Aflați mai multe

PERMUSUL DE CONDUCERE

În UE, aproximativ 300 de milioane de persoane deţin un permis de conducere. UE analizează posibilitatea de a introduce un format de permis standard şi cerinţe comune pentru obţinerea acestuia.

Aflați mai multe

COMPORTAMENTUL LA VOLAN

Cu toţii putem contribui la siguranţa rutieră, adoptând gesturi simple. Este bine cunoscut faptul că dacă toată lumea ar purta centura de siguranţă, ar respecta limitele de viteză şi nu ar conduce sub influenţa alcoolului, anual, peste 12 000 de vieţi ar putea fi salvate pe şoselele europene.

Aflați mai multe

CENTURA DE SIGURANȚĂ

Portul centurii de siguranţă este o modalitate eficientă de a evita rănirea gravă în caz de accident. Nu necesită o tehnologie specială şi este prevăzută în toate autovehiculele. Începând din 2006, în UE, portul centurii de siguranţă este obligatoriu în toate vehiculele.

Aflați mai multe

VITEZA EXCESIVĂ

Viteza excesivă este una din cele mai mari probleme în siguranţa rutieră, mărind cu mult riscul producerii unui accident - este cauza principală în aproximativ 30% din accidentele de circulaţie mortale.

Aflați mai multe

LUMINILE DE ÎNTÎLNIRE PE TIMP DE ZI

Programarea aprinderii automate a luminilor de întâlnire pe timp de zi (DRL) la pornirea motorului contribuie la îmbunătăţirea vizibilităţii vehiculelor în trafic.

Aflați mai multe