CE FACI ÎN CAZ DE ACCIDENT? 

- prima campanie nationala de informare a soferilor

 

 

     CNPF - Comisia Nationala a Pietei Financiare, Directia Politiei Rutiere, SIRUMO - Siguranta Rutiera Moldova si APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor, cu sprijinul unor importante companii de asigurari, demareaza prima etapa a celei mai ample campanii nationale de informare in domeniu din Republica Moldova - Campania Nationala "Ce faci in caz de accident?".

     Campania are ca obiectiv principal informarea si educarea soferilor cu privire la asigurarile obligatorii RCA si la procedurile de urmat in caz de accident. Astfel, in perioada 12 - 17 noiembrie 2012, promoteri dedicati vor distribui in Chisinau peste 100.000 de brosuri gratuite. Materialul informativ "Ce faci in caz de accident?" va ajunge in marile intersectii ale capitalei, precum si in principalele centre comerciale din oras. De asemenea, miercuri si joi, brosura va ajunge la publicul larg si ca insert in ziarul ADEVARUL. Brosura contine informatiile de baza despre polita RCA, pasii care trebuie urmati in caz de accident, precum si detalii privind modalitatea de obtinere a despagubirilor.

     Partenerii Strategici ai campaniei sunt companiile MOLDCARGO, EUROASIG GRUP, VICTORIA Asigurari, KLASSIKA Asigurari si GARANTIE. Proiectul "Ce faci in caz de accident?" beneficiaza de sprijinul Partenerilor Media: PUBLIKA, AUTO EXPERT, InfoMarket, CAPITAL Market, AGENDA, MOLDPRES, Radio si TV NOROC, Kiss FM, Retro FM.

     Campania este promovata si prin intermediul unei platforme online dedicate pietei de asigurari din Moldova:www.xprimm.md.

 

Declaratiile partenerilor campaniei:

Vladimir STIRBU, Director al Directiei Generale Supraveghere Asigurari, Comisia Nationala a Pietei Financiare

      "Una din preocuparile de baza ale Comisiei Nationale a Pietei Financiare este protectia consumatorului. In acest context, motivul principal al implicarii noastre este ca aceasta campanie are avantaje pentru toti. Astfel, pe de o parte, cetateanul este informat, cunoscind bine cum trebuie sa procedeze in caz de accident, poate reduce semnificativ efectele unui eveniment rutier nedorit. Pe de alta parte, campania devine aliatul nostru intru promovarea asigurarilor. Pornind de la obiectivul comun de dezvoltare a pietei asigurarilor, consider ca doar prin atitudine onesta fata de consumatori putem obtine rezultate pe masura. Desi avem inregistrat un rezultat bun privind gradul de cuprindere in asigurarile RCA, la capitolul despagubiri este nevoie de o mai buna intelegere de catre cetateni a intregului proces, pornind de la avizarea, constatarea, evaluarea pagubelor si terminind cu plata despagubirilor".

 

 Locotenent Colonel de Politie Dan CHIRITA, Seful Sectiei Organizare Inspectare si Tehnologii Informationale a Directiei Politiei Rutiere din cadrul M.A.I. al Republicii Moldova

     "Prin intermediul campaniei privind asigurarile RCA ne-am propus sa contribuim la familiarizarea conducatorilor auto cu actiunile ce trebuie intreprinse in cazul in care au devenit victime ale unui accident rutier, precum si la informarea conducatorilor auto privind importanta incheierii unui contract de asigurare si detinerii politei RCA. Nevoia de informare si educare a publicului privind asigurarea RCA este una absolut evidenta, aceasta ducind la optimizarea procesului de documentare a accidentelor rutiere, precum si la combaterea fenomenului de frauda in asigurari".

 

Cristina DOLGHI, Director General, MOLDCARGO

     "Motivul implicarii MOLDCARGO in campanie este dorinta de a contribui la atingerea unui nivel inalt a culturii asigurarilor in rindul populatiei tarii. Experienta activitatii MOLDCARGO pe piata de asigurari a Republicii Moldova impune necesitatea promovarii esentei si scopului acestui produs - asigurarea obligatorie a raspunderii civile auto. Persoanele asigurate nu cunosc intotdeauna cadrul legal, drepturile si obligatiile asumate prin procurarea politei RCA. Participarea in cadrul campaniei va aduce la cunostinta publicului larg cum functioneaza in practica.

Legea RCA. Actiunile corect intreprinse de asigurat dupa producerea accidentului vor duce si la regularizarea obiectiva a daunei din partea asiguratorului".

 

Ion LACATUS, Director General, EUROASIG GRUP

     "Principalele motive care au determinat implicarea EUROASIG GRUP in campanie sunt: educarea si informarea detinatorilor politelor de RCA despre actiunile concrete care urmeaza a fi intreprinse in caz de accident rutier; manifestarea grijii fata de conducatorii auto si realizarea unei comunicari proactive cu acestia prin intermediul campaniei in cauza; caracterul inovativ al proiectului si faptul ca aceasta campanie este o platforma eficienta care corespunde politicii de marketing a companiei noastre. Consideram drept oportuna aparitia unor astfel de instrumente de informare si dorim sa contribuim la ridicarea gradului de educare a cetatenilor Republicii Moldova in domeniul asigurarilor RCA".

 

Octavian LUNGU, Director General, VICTORIA Asigurari

     "Este incontestabil faptul ca informarea potentialului client despre eventualele riscuri, precum si beneficiile pe care le aduce asigurarea reprezinta un element cheie in luarea deciziei de a contracta sau nu o asigurare. Evident ca necunoasterea mecanismului de functionare a asigurarilor face procesul de incheiere a unei polite unul anevoios si lipsit de interes din partea viitorului asigurat. In acelasi timp, o informare corecta a publicului cu privire la procedurile de urmat in cazul accidentelor rutiere reprezinta un prilej de consiliere pentru potentialii nostri clienti si, de ce nu, si o cale de fidelizare a acestora.

Noi, asiguratorii, purtam raspunderea pentru educarea publicului neavizat in asigurari, motiv pentru care VICTORIA Asigurari va sustine si in continuare initiative de acest gen".

 

Marcel RUSANOVSCHI, Director General, KLASSIKA Asigurari

     "In prezent, persista necesitatea de informare si educare a publicului referitor la asigurarile RCA din considerentul ca o mare parte a cetatenilor nu cunosc esenta politei de asigurare. Persoanele considera ca detin polita de asigurare pentru a o prezenta organelor politiei rutiere in cazul in care sunt trasi pe dreapta. Este regretabil faptul ca, in caz de accident rutier, de cele mai multe ori pagubitul este consiliat de colaboratorul politiei rutiere cu privire la urmatorii pasi in vederea recuperarii prejudiciului. Ajuns la compania de asigurari, pagubitul nu cunoaste ce se acopera prin polita de asigurare, limita prejudiciului achitat, ce trebuie mentionat in cererea de despagubire etc. Acestea sunt doar citeva motive de implicare a companiei KLASSIKA Asigurari in campania "Ce faci in caz de accident?".

 

Mihail MAZARENCO, Director General, GARANTIE Asigurari

     "Motivul implicarii in campania "Ce faci in caz de accident?" consta in informarea corecta a drepturilor si obligatiiilor clientilor, cit si a drepturilor si obligatiiilor companiilor de asigurari.

 Informarea si educarea publicului referitor la asigurarile RCA este necesara, respectiv speram sa duca la mai putine neintelegeri intre companii si clienti".

 

         

 

SURSA: http://xprimm.md