Studiu Cisco: 83% dintre clienţii de automobile noi preferă să caute informaţii online

 

 

 

Un studiu Cisco Systems derulat la nivelul a zece ţări a relevat faptul că 83% dintre consumatorii intervievaţi se informează online înainte de a achiziţiona un automobil nou, scrie automarket.ro.

 

Unul dintre cele mai interesante aspecte ale studiului Cisco Systems a vizat căile de informare folosite de consumatori pentru a obţine ajutor în vederea achiziţiei unui nou automobil. Potrivit studiului, 83% dintre respondenţi preferă să se informeze online în vederea achiziţionării unui automobil nou. Restul de 17% dintre respondenţi preferă să se informeze direct de la dealeri sau să se informeze telefonic. În ceea ce priveşte încrederea în site-urile producătorilor de automobile, 61% dintre respondenţi au declarat că le folosesc în vederea căutării unui nou automobil. Practic, 78% dintre clienţii de automobile noi se informează online înainte de a face o achiziţie.

 

Al doilea punct din chestionarul celor de la Cisco a vizat încrederea în vehiculele autonome, o tehnologie care este încă în lucru, dar care a ajuns să fie testată pe drumurile publice. La nivel global, 57% dintre respondenţi au declarat că ar avea încredere într-un automobil autonom. Cei mai încântaţi de ideea unei maşini autonome sunt respondenţii din Brazilia, 96% dintre aceştia fiind de acord să folosească un asemenea vehicul, urmaţi de India cu 86% şi China cu 70%. Însă, atunci când au fost întrebaţi dacă şi-ar lăsa copiii să meargă într-o maşină autonomă, doar 46% dintre clienţii intervievaţi ar fi de acord cu acest lucru. Cele mai reticente ţări la această idee sunt Japonia, Franţa şi Germania, unde doar 6% dintre consumatori ar fi fost de acord să-şi lase copiii într-un automobil autonom.

 

Personalizarea automobilelor a fost un alt capitol al studiului Cisco, 65% dintre respondenţi fiind dispuşi să divulge informaţii personale precum înălţime şi greutate, obiceiuri de condus şi chiar preferinţele muzicale, dacă în schimbul acestora vor primi o experienţă de conducere personalizată. Mai mult decât atât, 60% dintre consumatorii intervievaţi ar fi dispuşi să furnizeze şi informaţii biometrice pentru a obţine mai multă securitate pentru automobilul lor. În ceea ce priveşte obiceiurile la volan, 74% dintre şoferi ar accepta să fie monitorizat stilul lor de condus pentru a obţine costuri mai mici la servisarea automobilelor şi la asigurări.