DRUMUL ÎN SIGURANȚĂ

 


Trecerile de pietoni

Publicat de S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.
Potrivit studiilor efectuate, majoritatea evenimentelor rutiere au loc din cauza comportamentului neglijent al pietonilor. Studiile care au investigat comportamentul pietonilor nu au găsit nici o evidență a faptului că pietonii au devenit mai puțin vigilenți sau mai nesăbuiți atunci când au traversat pe trecerile de pietoni marcate. Cu toate acestea, a fost identificată o rată mai mare a evenimentelor rutiere în apropierea trecerilor de pietoni (50 m), comparativ cu cea de pe trecerile de pietoni.


 
Asigurarea calității
Publicat de S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.
Este important ca infrastructura rutieră să fie planificată, proiectată și construită ținând pe deplin seama de consecințele în materie de siguranță. Acest lucru este valabil atât pentru noua infrastructură, cât și pentru planurile de reconstrucție. Unul dintre instrumentele prin care se realizează aceasta este auditul în domeniul siguranței rutiere. În auditurile privind siguranța rutieră, experții în materie de siguranță rutieră analizează potențialele probleme de siguranță în diferite stadii de planificare și proiectare a unui proiect de infrastructură . Auditul este o procedură formală, standard, de evaluare independentă a problemelor potențiale de siguranță ale proiectelor rutiere. Scopul său este de a identifica eventualele probleme cât mai devreme posibil, pentru a evita lucrările de reconstrucție mai costisitoare de după punerea în aplicare a proiectului.
Pe lângă identificarea problemelor potențiale de siguranță în stadiul de planificare și proiectare, este de asemenea important să se pună în evidență problemele potențiale din rețeaua rutieră existentă. Inspecția privind siguranța rutieră este un instrument care constă în verificări periodice ale rețelei existente din punct de vedere al siguranței.
 
Indicatoare și marcaje
Publicat de S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.
Indicatoarele și marcajele pot furniza informații importante privind îmbunătățirea siguranței rutiere. Ele reglementează, avertizează și orientează participanții la trafic. Dacă aceștia sunt informați cu privire la ceea ce se așteaptă de la ei, este mai probabil să recționeze și să se comporte în mod corespunzător. Indicatoarele și marcajele trebuie instalate în mod consecvent, plasate în locații logice, ușor de înțeles și vizibile. Aceasta înseamnă de asemenea că reglementările rutiere subiacente, cum ar fi limitele de viteză locale, trebuie stabilite pe baza unor principii clare și consecvente. Vizibilitatea indicatoarelor și a marcajelor trebuie verificată cu regularitate pentru ca acestea să nu fie acoperite de crengile copacilor sau să se estompeze din cauza soarelui. Este necesară utilizarea de materiale retro-reflectorizante pentru a asigura vizibilitatea acestora pe timp de noapte.
 
Testarea aleatorie a concentrației de alcool în aerul expirat
Publicat de S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.
Despre ce este vorba?
Testarea aleatorie a concentrației de alcool în aerul expirat are ca scop identificarea conducătorilor auto care depășesc limita legală a alcoolemiei. În cadrul acestui tip de teste, conducătorii auto sunt opriți și testați de către poliție, indiferent dacă sunt suspectați de conducere sub influența alcoolului sau nu. Aceste teste sunt obișnuite în multe țări europene. Finlanda are nivelul cel mai înalt de testare aleatorie a concentrației de alcool în aerul expirat din Europa, cu un număr de teste pe populație de 34%. Suedia este a doua cu 17%.
 
Viziunea zero în Suedia
Publicat de S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.
Despre ce e vorba?
În 1997, Parlamentul Suediei a adoptat Viziunea zero, o nouă politică îndrăzneață privind siguranța rutieră, bazată pe patru principii:

  • etica: viața și sănătatea umană sunt valorile supreme și au prioritate în fața mobilității și a altor obiective ale sistemului de transport rutier,
  • lanțul responsabilității: furnizorii, organizațiile profesionale și utilizatorii profesioniști sunt responsabili de siguranța sistemului,
  • filozofia siguranței: oamenii fac greșeli dar sistemele de transport rutier ar trebui să reducă la minim șansele de a face greșeli și daunele produse atunci când se greșește,
  • schimbarea mecanismelor rutiere: furnizorii și autoritățile responsabile de punerea în aplicare a sistemului de transport rutier trebuie să facă tot ce le stă în putință pentru a garanta siguranța tuturor cetățenilor și fiecare dintre participanți ar trebui să fie pregătit să se schimbe pentru a garanta siguranța.

 
Zone cu viteze reduse în cartierele de locuințe
Publicat de S.C. INDUSTRIE MICA PRAHOVA S.A.
Inițiem astăzi o serie de articole din categoria cele mai bune practici în domeniul siguranței rutiere. Sursa acestora o reprezintă analiza dezvoltată în cadrul proiectului SUPREME, inițiat de DG TREN a Comisiei Europene în 2005 și încheiat în 2007. Proiectul a implicat un număr total de 31 organizații naționale și internaționale de siguranță rutieră. Vom discuta acum despre zonele cu viteze reduse din cartierele de locuințe ca un exemplu de bună practică în acest domeniu.


 
Publicat în Cele mai bune practici