ADAC a testat sistemele de frânare automată de pe piaţă

Clubul german ADAC a pus la încercare câteva dintre sistemele de frânare automată disponibile pe modelele vândute în prezent pe piaţa europeană. Iată care au fost rezultatele.
ADAC a testat sistemele de frânare automată de pe piaţă


ADAC, cel mai mare club auto din Europa, a testat câteva dintre sistemele de frânare automată disponibile în prezent pe modelele de maşini vândute în Europa. Scopul acestor sisteme de siguranţă este să reducă numărul de accidente produse la viteze relativ mici, în care sunt implicaţi de obicei şi pietoni.
Concluzia generală a germanilor de la ADAC este că aceste sisteme pot salva vieţi, deşi tehnologia nu s-a maturizat încă.
Clubul auto german a pus la încercare sistemele de frânare automată de pe următoarele modele: Lexus LS 600hVolvo V40Mercedes-Benz E-Class şi BMW Seria 3 GT. Pe lângă aceste sisteme de fabrică, ADAC a supus la test şi un sistem care poate fi cumpărat şi montat pe aproape orice maşină pentru preţul de aproximativ 700 de euro.
Dintre cele cinci tehnologii puse la încercare, sistemul de frânare automată disponibil pe hatchbackul Volvo V40 a primit cele mai multe laude – a detectat un pieton la viteza de 50 km/h şi a evitat un accident prin aplicarea automată a frânelor. Pe deasupra, Volvo V40 e echipat şi cu un airbag pentru pietoni, montat în capota motorului, care micşorează riscul rănirii atunci când sistemul de frânare automată nu şi-a făcut datoria.
 
 

Limuzina Lexus LS600h are un sistem la fel de bun precum cel oferit de Volvo, dar plusează cu un senzor care poate „vedea” şi noaptea. Deşi are performanţe similare cu sistemul Volvo, tehnologia oferită de Lexus este disponibilă doar pe modelul de top LS 600h şi costă aproximativ 8.000 de euro, în comparaţie cu cei aproximativ 1.800 de euro ceruţi de Volvo.
Sistemul PRE-SAFE a fost catalogat de către cei de la ADAC ca fiind „sofisticat”, dar a arătat slăbiciuni în detectarea pietonilor în mişcare. De exemplu, maşina nu recunoaşte în timp util un copil care aleargă să traverseze strada.

 


În cazul BMW, germanii au apreciat preţul scăzut al sistemului de detectare a pietonilor (aproximativ 520 de euro) şi disponibilitatea largă în gama de modele BMW, dar au notat lipsa capabilităţii de frânare automată în caz de urgenţă. Chiar dacă nu frânează automat, sistemul BMW ajută, totuşi, la îmbunătăţirea distanţei de frânare de urgenţă atunci când şoferul apasă pedala.
Cele mai slabe note le-a primit sistemul Mobileye, care poate fi montat în orice maşină pentru preţul de aproximativ 700 de euro. ADAC a apreciat faptul că acest sistem îl poate avertiza pe şofer de un posibil accident cu un pieton, însă subliniază că de multe ori acest lucru nu e suficient. Din acest motiv, doar sistemele care ajută la frânarea maşinii în situaţii de urgenţă se dovedesc folositoare.
 
Rezultatele complete ale testului ADAC (cu cât e mai mică nota finală, cu atât rezultatul e mai bun):

  Verdict Notă finală Adult care stă pe loc Adult care merge Copil care merge Adult care se opreşte pe drum Funcţionare noaptea Atenţionare
Model     10% 40% 30% 10% 5% 5%
Lexus LS 600h Bun 2,0 1,0 1,1 2,8 3,0 2,0 3,2
Volvo V40 Bun 2,1 1,8 1,0 3,7 2,0 3,0 1,0
Mercedes-Benz E-Class Satisfăcător 3,2 1,0 3,1 4,0 4,0 3,0 2,6
BMW Seria 3 GT Satisfăcător 3,5 3,7 3,7 3,8 2,0 5,0 2,1
Mobileye Suficient 4,3 3,9 4,5 5,0 2,5 5,0 3,4

Legendă verdict/notă:
Foarte bun: 0,6-1,5
Bun: 1,6-2,5
Satisfăcător: 2,6-3,5
Suficient: 3,6-4,5
Deficitar: 4,6-5,5


Video:


 

 
Publicat de Iulian Dnistran