Știți care sunt simptomele unor probleme la direcție?

 

 

  

     Printre cele mai periculoase situații cu care se poate confrunta un șofer in mers este fără îndoiala defectarea sistemului de direcție. Iar consecințele sunt de cele mai multe ori deosebit de grave… Așa ca ar fi bine de știut care sunt primele simptome prin care sa ne putem da seama ca avem o problema la sistemul de direcție…

     În primul rând trebuie sa poziționați mașina pe un carosabil perfect neted, iar cu rotile pe aceasta suprafața oscilați volanul dintr-o parte in alta si apoi aplicați o forță slabă, de jos in sus si invers. Astfel se poate constata o eventuala deplasare relativa intre volan si coloana de direcție ce poate indica un joc excesiv. De asemenea se recomanda să trageți și să împingeți de volan in mai multe direcții pentru a depista si alte slăbiri ale unor cuplaje elastice ori articulații.

     Tot pentru a depista un posibil joc excesiv al direcției, cu motorul in funcțiune si cu rotile in poziție dreapta, trebuie sa rotiți ușor volanul stânga-dreapta, dar fără a mișca rotile. Apoi virați complet stânga si dreapta pentru a controla daca exista joc excesiv, vibrații sau zgomote anormale.

 

 

 

     Daca in urma acestei inspecții nu sunteți convinși de funcționarea in parametri a sistemului de direcție, va trebui sa treceți la o verificare mai amănunțita, eventual la un service. Intr-o prima faza trebuie analizata vizual funcționarea sistemului, astfel cu mașina pe canal sau elevator va trebui rotit volanul stânga-dreapta(daca autovehicul este suspendat, rotile trebuie mișcate manual stânga-dreapta pe întreaga cursa). Astfel va veți da seama daca mecanismul de direcție este greu manevrabil sau veți observa posibile scurgeri din caseta. De asemenea se mai recomanda o inspecție vizuala a componentelor timoneriei in ceea ce privește uzura ori fisurile, in timp ce volanul este rotit. Tot in aceasta etapa mai puteți descoperi daca la rotirea manuala a roților se constata o cursa incompleta a mecanismului de direcție, mai exact lovirea de o parte fixa a șasiului.

      Este bine de știut ca problemele direcției conduc la costuri de reparație mari si la uzura prematura a anvelopelor. Așa ca in timpul testului de condus trebuie urmărit daca direcția este prompta si daca exista vibrații resimțite in volan atât la virarea rapida cat si la cea lenta. Se mai recomanda ca pentru verificarea eventualelor probleme la articulații sa abordați un traseu mai dificil, cu pavaj stricat ori piatra cubica.

 

IN SFATURI UTILE / DE CRISTIAN OMAT