Cum funcționează ambreiajul

Ambreiajul este un mecanism pentru transmiterea miscarii de rotatie, care poate fi deconectat si conectat dupa dorinta. Ambreiajul este util in angrenajele care au doua axe de rotatie. In asemenea cazuri un ax este antrenat de motor iar celalalt este axul principal al cutiei de viteze. In cazul autovehiculelor, cele doua axe se pot roti la aceeasi viteza cand ambreiajul este conectat (cand pedala de ambreiaj este libera) si pot avea viteze diferite cand ambreiajul este deconectat sau partial actionat (cand pedala este partial sau total apasata).

Aflați mai multe

Ambreiaj - frâna - oprire - încetinire

Ambreiaj - frâna - oprire - încetinire. Ambreiajul se apăsa când oprești mașina(sau ai intenția de a o face) pentru a nu se opri motorul. Daca frânezi si nu intenționezi sa oprești mașina definitiv nu are rost sa apeși ambreiajul. 1) Daca mergi cu 40 de km/h si vrei sa oprești mașina brusc pentru ca ai in fata un obstacol. Pui frâna si apeși si ambreiajul, daca nu o faci mașina va încetini pana când se va opri brusc motorul.

Aflați mai multe

Istoria Renault

Istoria Renault. 1898 – 1914 Corporatia Renault a fost fondata in anul 1890 de catre cei trei frati Renault, Louis, Marcel si Fernand, sub numele de Societe Renault Freres. Louis Renault, avea doua pasiuni: inovatia tehnologica si uzinele, care isi incep productia de serie in anul 1905, dupa primirea unei comenzi de 250 de taxiuri.

Aflați mai multe

Istoria mărcii MERCEDES

Istoria mărcii MERCEDES. Mercedes-Benz (adeseori scurtat la Mercedes ori doar Benz) este o marca germana faimoasa de automobile, autobuze, camioane si auto trenuri rutiere care este proprietatea companiei pe actiuni DaimlerChrysler AG (cunoscuta inaintea fuziunii sale cu Chrysler, ca Daimler-Benz.

Aflați mai multe

Cum să-ți "citești" cauciucul

Cum sa-ti "citesti" cauciucul. Foarte multi soferi acorda un interes deosebit jantelor, probabil pentru a pune amprenta personalitatii pe masina personala, insa anvelopele au o importanta mai mare decat cred unii conducatori auto. Nu e esential doar ca acestea sa se potriveasca pe jante, ci si cu ce tip de anvelope este “incaltata” masina.

Aflați mai multe

Cum conducem un motor diesel

Cum conducem un motor diesel. In cele ce urmeaza va vom explica avantajele si dezavantajele motorului diesel, precum si felul in care trebuie tratat pe perioada vietii sale, pentru a oferi randament si satisfactii maxime utilizatorului.

Aflați mai multe

Cum să îți întreții mașina

Cum să îți întreții mașina. O masina intretinuta duce proprietarului mai mult confort, siguranta si, foarte important, posibilitatea de a o pune in vanzare la un pret peste media pietei. De aceea, este esential sa nu neglijati drumurile la service, sa va puneti semne de intrebare atunci cand sesizati zgomote ciudate si orice alt tip de anomalie.

Aflați mai multe

Cum iti dai seama ca ambreiajul va ceda?

Cum iti dai seama ca ambreiajul va ceda? In destule cazuri am observat ca cei care isi cumpara o masina second hand omit sa verifice un lucru esential, si anume starea ambreiajului. Iar apoi dupa cateva sute de km acestia sunt nevoiti sa investeasca o suma consistenta de bani pentru remedierea problemei. Din pacate, chiar si unii dintre cei care poseda un autoturism trec cu vederea anumite simptome caracteristice. Asa ca haideti sa discutam despre cum se poate depista o “imbatranire” prematura a ambreiajului…

Aflați mai multe

Cum se pot depista problemele suspensiei?

Cum se pot depista problemele suspensiei? Multi soferi nu constientizeaza ca rularea cu probleme grave la sistemul de suspensie este deosebit de periculoasa. Oricand una dintre componentele suspensiei poate ceda la un viraj mai in forta, iar urmarile pot fi in unele cazuri dramatice deoarece masina devine practic incontrolabila. Asa ca vreau sa discutam despre cum putem verifica singuri daca sistemul de suspensie al masinii functioneaza in parametri..

Aflați mai multe

Știți care sunt simptomele unor probleme la direcție?

Știți care sunt simptomele unor probleme la direcție? Printre cele mai periculoase situații cu care se poate confrunta un șofer in mers este fără îndoiala defectarea sistemului de direcție. Iar consecințele sunt de cele mai multe ori deosebit de grave… Așa ca ar fi bine de știut care sunt primele simptome prin care sa ne putem da seama ca avem o problema la sistemul de direcție…

Aflați mai multe

Controlul electronic al stabilitatii explicat (ESP / ESC)

Controlul electronic al stabilitatii explicat (ESP / ESC). Controlul electronic al stabilității (en Electronic Stability Control - ESC; Electronic Stability Programme - ESP) este unul din sistemele de siguranță activă pentru automobile. ESC este o tehnică computerizată de control și reglare a stabilității dinamice (în mers) a vehiculelor, care asigură îmbunătățirea ei prin detectarea și minimizarea derapajelor și patinajelor.

Aflați mai multe

Cum functioneaza ABS-ul

Cum functioneaza ABS-ul. Sistemul ABS (engleză anti-lock braking system sau germană Antiblockiersystem) este un sistem pentru vehicule motorizate ce previne blocarea roților în timpul frânării. Aceasta prezintă două avantaje: permite șoferului să păstreze controlul direcției în timpul frânării și scurtează distanța de frânare. Sursa: Wikipedia.

Aflați mai multe

Distanta de franare pe zapada

Distanta de franare pe zapada. Vezi de ce sunt importante anvelopele de iarna atunci cand franezi pe zapada. Test comparativ cu anvelope all season.

Aflați mai multe

Util sau nu? Filtrul de particule la diesel

Util sau nu? Filtrul de particule la diesel. Filtrele de particule sunt deja echipare standard la aproape toate maşinile diesel noi care se vând, dar de foarte multe ori ele devin o problemă foarte mare şi pot aduce costuri extrem de ridicate pentru înlocuire în caz de probleme. Sunt oare acestea utile pentru şoferul de rând sau sunt mai mult o problemă de care trebuie mereu avut grijă?

Aflați mai multe

ADAC a testat sistemele de frânare automată de pe piaţă

ADAC a testat sistemele de frânare automată de pe piaţă. Clubul german ADAC a pus la încercare câteva dintre sistemele de frânare automată disponibile pe modelele vândute în prezent pe piaţa europeană. Iată care au fost rezultatele. ADAC a testat sistemele de frânare automată de pe piaţă

Aflați mai multe

Semnificația martorilor din bordul unui autoturism

Semnificația martorilor din bordul unui autoturism. Semnificația martorilor din bordul unui autoturism este o necunoscută pentru 98% dintre șoferi, relevă datele unui studiu desfășurat în Marea Britanie.

Aflați mai multe

Cum funcționează sistemul ABS – anti-lock braking system?

Cum funcționează sistemul ABS – anti-lock braking system? În vremurile moderne sistemul ABS este o opțiune devenită obligatorie pentru orice autovehicul care se vinde, cel puțin pe piața din Europa, cea care ne și interesează. În teorie, funcționare sistemului face ca roata să nu se blocheze în momentul unor frâne bruște. De ce este acesta un avantaj și cum funcționează un sistem ABS modern încercăm să explicăm mai jos. Faptului că sistemul ABS împiedică roata să se blocheze în timpul frânărilor puternice aduce două beneficii foarte importante pentru siguranța activă a unui automobil: în primul rând distanța de oprire este mai mică, iar în al doilea rând direcția mașinii poate fi controlată. Dacă roțile față ar fi blocate în timpul unei frânări fără ABS, atunci rotirea volanului pentru a evita un obstacol nu ar mai avea niciun efect, mașina alunecând spre înainte, pe direcția inițială de mers.

Aflați mai multe

Cum să tractezi corect o maşină

Cum să tractezi corect o maşină Două mașini, o șufă și să pornim la drum! Să fie tractarea unei mașini atât de uşor de făcut? Această operațiune nu este chiar atât de simplă precum pare. Cei care nu respectă regulile pot avea probleme cu poliția. Din punct de vedere legal, poate pune chiar probleme deosebite. Iată ce trebuie să știți atunci când tractaţi sau sunteți tractat.

Aflați mai multe

Iată 5 motive pentru care maşina poate să vibreze în mers

Iată 5 motive pentru care maşina poate să vibreze în mers Atunci când ai o maşină pentru mai mult timp este inevitabil să nu ajungi la un moment în care aceasta are probleme. Unul dintre cele mai deranjante simptome este atunci când, în timpul rulări, simţi vibraţii care vin dinspre compartimentul motor sau dinspre punţile maşinii. Problema poate fi una simplă şi relativ ieftin de rezolvat sau destul de complexă şi să implice costuri de reparaţie ridicate.

Aflați mai multe

ANALIZĂ: comparăm noile motoare 1.6 diesel în lumea auto – TDI vs dCi vs CDTi vs i-DTEC

ANALIZĂ: comparăm noile motoare 1.6 diesel în lumea auto – TDI vs dCi vs CDTi vs i-DTEC. Ultimii ani am fost martorii mai multor lansări de motoare diesel de nouă generaţie în lumea auto, cu o cilindree de 1.6 litri. Evident, propulsoarele diesel de o asemenea cilindree sunt focusate în primul rând spre publicul european, fiind menite să aducă o eficienţă maximă în consum şi emisii minime, calităţi cooptate şi cu un dinamism demn de cele mai multe ori. Haideţi să vedem, însă, cum arată noile motoare diesel de 1.6 litri în comparaţie directă!

Aflați mai multe

Filtrul de particule la diesel – funcționare, regenerare, probleme (DPF, FAP)

Filtrul de particule la diesel – funcționare, regenerare, probleme (DPF, FAP) Unul dintre cele mai controversate sisteme apărute la noile versiuni ale motoarelor diesel este filtrul de particule. Principalul rol al acestuia este de a reduce poluarea, prin „prinderea” particulelor eliberate după ardere, cele mai importante fiind cele de carbon.

Aflați mai multe

Tractiune spate vs. 4x4 vs. tractiune fata: care este cea mai buna?

Tractiune spate vs. 4x4 vs. tractiune fata: care este cea mai buna?

Aflați mai multe

Acvaplanarea – Cat de periculos poate fi condusul pe carosabilul ud

Acvaplanarea – Cat de periculos poate fi condusul pe carosabilul ud. Acvaplanarea este fenomenul prin care anvelopa pierde contactul cu carosabilul si ruleaza doar pe suprafata apei. Fenomenul descris mai sus apare atunci cand apa dintre pneu si suprafata de rulare nu poate fi inlaturata.

Aflați mai multe

5 semne care ne spun cand trebuie sa schimbam anvelopele de iarna

5 semne care ne spun cand trebuie sa schimbam anvelopele de iarna. ESENŢIAL -Temperatura pe timp de noapte mai mare de 7 grade Celsius -Franarea pe carosabil umed nu este sigura -Pneurile incep sa scartaie in viraje

Aflați mai multe

Cum funcţionează centurile de siguranţă pretensionate

Cum funcţionează centurile de siguranţă pretensionate. Centurile de siguranţă pretensionate sunt elemente de siguranţă simple, dar care îţi pot salva viaţa în cazul unui accident de maşină. În cazul în care nu ştiai cum funcţionează, ai mai jos un videoclip filmat în slow-motion (sau, mai pe româneşte, cu încetinitorul).

Aflați mai multe

Istoria frânelor auto: de la păr şi piele de cămilă, la discuri de carbon

Istoria frânelor auto: de la păr şi piele de cămilă, la discuri de carbon. In zilele noastre luam totul de-a gata. Ne urcam in masina, pornim motorul si ajungem la destinatie fara probleme. Si nu prea ne intereseaza trecutul domeniului auto care a condus la confortul de care ne bucuram azi. Este si cazul sistemului de franare, care, pana sa ne bucuram noi azi de sistemul hidraulic modern cu discuri si placute, a trecut prin niste etape care azi ni s-ar parea amuzante. Iata istoria franelor auto.

Aflați mai multe

Ai idee la cât timp se schimbă uleiul pentru servodirecție?

Ai idee la cât timp se schimbă uleiul pentru servodirecție? Majoritatea șoferilor știu că uleiul la motor se schimbă fie la 10-12.000 de kilometri, fie la un an. Puțini sunt cei care au idee la ce perioadă se înlocuiește cel din pompa de servodirecție.

Aflați mai multe